Wyprzedaż trwa!
-
Jak korzystać?
"Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam.
Zaangażuj mnie, to sie nauczę."
- Benjamin Franklin
Drogi Nauczycielu! Drogi Rodzicu!
Przygotowaliśmy pomoce dydaktyczne, które pomogą Twoim uczniom, Twojemu dziecku w nauce chemii, matematyki, fizyki.
Domina dydaktyczne oferowane przez Chemafiz to wsparcie w:
- ćwiczeniu podstawowych umiejętności matematycznych, fizycznych i chemicznych,
- doskonaleniu pamięci, koncentracji uwagi oraz wydłużaniu czasu skupienia na danym zadaniu
- nawiązywaniu partnerskiej relacji z drugą osobą w nakierowaniu na wspólny cel
Ok ale co dalej?
Po zakupie wybranych domin otrzymasz drogą mailową linki do pobrania materiałów.
Plik pdf jest zaprojektowany na format A4 dlatego bez trudu wydrukujesz materiały na dowolnej drukarce.
Warto rozważyć laminowanie wydruków przed ich pocięciem na kostki domina.
Do każdego produktu dołączona jest instrukcja a w niej przedstawione co jest "kluczem" do poprawnego układania.
W praktyce Nauczyciele drukują kilkanaście kopii domin, po jednym zestawie na ławce lub zestaw dla każdego ucznia.
Otwiera to drogę na wprowadzenie zdrowej rywalizacji do układania domin na czas i sprawdzania swojej wiedzy.
Jak można wykorzystać proponowane domino?
PRACA Z CAŁĄ KLASĄ NA LEKCJI
Jeden zestaw domin na ławkę dwuosobową, praca wspólna dwóch uczniów dobranych wg. ich własnego uznania lub decyzji nauczyciela. Ocenianie wspólne obu uczniów, co uczy współpracy i odpowiedzialności każdego z nich za ich wynik. Można wykorzystać każdą „wygospodarowaną wolną chwilę”, tak na początku jak i na końcu lekcji. Doskonale sprawdzają się domina jako szybkie powtórzenia-przypomnienia podstaw zdobywanej wiedzy i zapomnianych umiejętności.
ZAJĘCIA INDYWIDUALNE, KÓŁKA PRZEDMIOTOWE
Podczas takich zajęć pojawia się okazja do obserwacji i wyłapania problemów ucznia ze zrozumieniem i opanowaniem różnych pojęć, znaków, zapisów itd. Praca w grupach wspomaga szybką aktywizację grupy, buduje w uczniach umiejętności przyspieszania prostych operacji myślowych, budowania schematów, algorytmów. Zabawa w układanie na czas pokazuje naturalnych liderów w danym obszarze wiedzy i umiejętności.
PRZYGOTOWANIE UCZNIA DO POPRAWY DANEGO ZAKRESU MATERIAŁU
Poprzez ułożenie domin tuż przed napisaniem sprawdzianu poprawkowego. Dla uczniów z dostosowaniem wymagań można już samo ułożenie domina pod kontrolą nauczyciela zaliczyć jako poprawę sprawdzianu.
Proponowane sposoby oceniania uczniów
Przydzielanie punktów za poprawne ułożenie zestawu, np. 20 pkt plus 10 pkt za I miejsce, 8 pkt za II miejsce itd. Za niewykonanie zadania w wyznaczonym czasie minus 20 pkt. Zapisywanie punktów na przygotowanych listach, podsumowanie na koniec semestru i ustalenie jednej oceny za cały semestr dla każdego ucznia;
Oceny cząstkowe np. za pracę z dominami na powtórzeniach;
Zamiast przydzielania punktów można w małych zespołach klasowych (do 20 uczniów) mierzyć czasy stoperem w telefonie komórkowym i zapisywać ilość sekund dla każdego ucznia. Tak zebrany materiał może być użyty przez nauczyciela do różnych analiz.
Warto wiedzieć!
UKŁADANIE ROZPOCZĄĆ OD SPRAWDZENIA KOMPLETNOŚCI
Układanie kostek Domina na lekcji przez uczniów ZAWSZE powinno zaczynać się od liczenia czy zestawy, które otrzymali zawierają 20 kostek. (Braki zgłaszają Nauczycielowi)
DOKŁADNE LUB WYRYWKOWE SPRAWDZANIE POPRAWNOŚCI UŁOŻENIA
Sprawdzanie poprawności ułożenia przez nauczyciela nie może ograniczyć się do sprawdzenia pierwszej i ostatniej kostki- sprawdzić należy wybrane kostki z łańcucha domina (losowo lub w miejscach gdzie uczniowie najczęściej popełniają błędy)